Soovitused õppejõule auditoorse õppetöö asendamiseks e-õppega
In English below
I. Kui õppeainel ei ole veel e-tuge, siis looge Moodle’isse e-kursus (vt https://sisu.ut.ee/juhendid/kursuse-põhja-loominetellimine)
Moodle’i keskkonnas olev e-kursus võiks sisaldada järgmisi põhikomponente:
- Kursuse ainekava ja õpijuhis(ed).
- Suhtlemisvahendid, nt foorumid, veebiseminarid.
- Iseseisvat õppimist toetavad õppematerjalid, nt täistekstilised õppematerjalid, videod jm.
- Iseseisvat õppimist toetavad tegevused, nt enesekontrollitestid jm interaktiivsed harjutused.
- Vahendid kodutööde esitamiseks ja õppijate hindamiseks, nt ülesanded, testid, foorumid jm.
II. Mõelge, kuidas saaks auditoorse õppetöö vajadusel asendada e-õppega. Selleks on mitmeid võimalusi:
- Salvestage loengud videoloengutena Panopto abil ning lisage videoloengute lingid e-kursusele (vt https://sisu.ut.ee/juhendid/panopto).
- Korraldage seminarid/arutelud veebiseminaridena.
a) Asünkroonseks veebiseminariks/aruteluks on võimalik kasutada Moodle’is foorumit (vt https://sisu.ut.ee/juhendid/foorum).
b) Videopõhiseks veebiseminariks/aruteluks saab kasutada Moodle’is olevat BigBlueButton vahendit (vt https://sisu.ut.ee/juhendid/bbb-yldine), Zoomi või Teamsi.
c) Kui teil on vajadus viia läbi suure osalejate arvuga videokonverentsi, siis on võimalus kasutada Teams Live Event lahendust (osaleda saab kuni 10000 inimest). Sobib kasutamiseks siis, kui auditoorium ei ole selge (ürituse viidet saab levitada nt uudistes või sotsiaalmeedias) (vt juhend). - Pakkuge e-kursusel õppijatele võimalusi küsimuste esitamiseks (foorum), iseseisvaks harjutamiseks (enesetestid jm interaktiivsed harjutused), kodutööde esitamiseks ning tagasiside saamiseks (vt https://sisu.ut.ee/juhendid/kodutööde-esitamine-moodleis).
- Kontrolltööd saate asendada näiteks elektrooniliste testidega Moodle’is (vt https://sisu.ut.ee/juhendid/test).
- Vaadake ka Töövõtteid kaugõppes õpetamiseks
- Vaadake ka ülevaadet videokonverentsi rakendustest Tartu Ülikoolis.
- Vaadake ka "Soovitusi hindamise kohandamiseks kaugõppe olukorras".
III. Vajadusel pöörduge metodoloogilise ja tehnilise toe saamiseks õppeosakonna elukestva õppe keskuse õppedisainerite poole (vt https://www.ut.ee/et/oppimine/e-ope/kontakt).
IV. Ülikooli töötajatel ja üliõpilastel on võimalus kasutada ka MS Office365 ühistöö digilahendusi, mis on ligipääsetavad nii veebilehitsejast, arvutirakendusest kui ka nutitelefonist. MS Office 365 vestluspõhine digitaalne tööruum Teams (https://teams.microsoft.com) annab võimaluse mugavalt hallata faile (Word, Excel, PowerPoint), pidada vestlusi ja veebipõhiseid videokoosolekuid (vt https://wiki.ut.ee/pages/viewpage.action?pageId=90676835). Teamsi kasutamisel pakub kasutajatuge IT osakonna arvutiabi (737 5500, arvutiabi [ät] ut.ee)
Vaadake ka: Kaugtöö Tartu Ülikoolis - korduma kippuvad küsimused
V. Maailmas on olemas mitmeid avatud e-kursuste pakkumise initsiatiive (Coursera, edX). Võib lasta üliõpilastel osaleda neil kursustel ja arvestada kursuse läbimine oma õppeaine osana.
In English
Recommendations for teaching staff to replace classroom teaching with e-learning
I. If the course does not yet have e-support yet, create an e-course in Moodle (see https://sisu.ut.ee/juhendid/moodle-0)
An e-course in the Moodle environment should include the following key components:
- Course syllabus and study guide.
- Communication tools such as forums, webinars.
- Learning materials supporting independent learning, for example full-text tutorials, videos, etc.
- Activities supporting independent learning, such as self-tests and other interactive exercises.
- Tools for homework and learner assessment, for example assignments, tests, forums, etc.
II. Consider how classroom teaching can be replaced by e-learning if needed. There are several ways to do this:
- Record lectures as video lectures with Panopto and add video lecture links to the e-course (see https://sisu.ut.ee/juhendid/panopto-0)
- Organise seminars or discussions in the form of webinars.
a) For asynchronous discussion it is possible to use Moodle forum.
b) The BigBlueButton tool in Moodle can be used for the video-based webinars (see https://sisu.ut.ee/juhendid/bbb-0). You can also use other tools that you are used to using, such as Zoom (NB! The university does not plan to buy a central Zoom license, but you can use the free version of Zoom with the 40-minute limit), Teams etc.
c) If you need to have a videoconference for ladge audiences you can use the Teams Live Event solution (up to 10,000 people can attend). Teams Live Event is a solution if you do not know the size of the audience (the event link can be disseminated, e.g. in the news or on social media) (see guide). - Provide opportunities for students in the e-course to ask questions (forum), take self-assessment tests and other interactive exercises, submit homework and get feedback.
- You can use Moodle tests to assess learners.
- See table outlining the strengths and weaknesses of e-learning environments and tools.
- See "Tips for adapting assessment in distance learning".
III. If necessary, turn to the instructional designers in Lifelong Learning Centre for methodological and technical support (see https://www.ut.ee/et/oppimine/e-ope/kontakt).
IV. The university staff and students also have the opportunity to use the digital collaboration solutions of MS Office 365, accessible from any computer or smart device. The Microsoft Teams (https://teams.microsoft.com) digital workspace enables to manage files (Word, Excel, PowerPoint), to chat and conduct video meetings (webinars) (see https://wiki.ut.ee/pages/viewpage.action?pageId=90676835). For help with using Teams, contact IT Helpdesk, +372 737 5500, arvutiabi [ät] ut.ee