Konverents „Õppejõult õppejõule 2021: õppimise ja õpetamise ruumid“
Tartu Ülikoolis toimus 21. jaanuaril igaaastane õppejõudude konverents „Õppejõult õppejõule“, mis sel aastal keskendus õppimise ja õpetamise ruumidele. Õppimise ja õpetamise ruumi võib laiemalt käsitleda kui igasugust keskkonda, kus õppimine toimub. Kitsamalt võib mõelda konkreetselt füüsilisele või virtuaalsele ruumile, aga ka psühholoogilisele või vaimsele atmosfäärile, mis igas ruumis valitseb. Kuidas need kitsad ja laiad käsitlused õppimise ja õpetamisega seotud on, tulebki konverentsil jutuks.
Konverents on järelvaadatav Worksupi keskkonnas (event ID: konverents2021). Posterettekanded on nähtavad Ekspo alal peale oma profiili täitmist. Lähiajal saavad kõik poster-ettekanded koondatud Õppejõult õppejõule konverentside Moodle´isse.
PÄEVAKAVA
11.00–13.00 plenaarsessioon
- Konverentsi avab rektor professor Toomas Asser
- Üliõpilaste tervitus Helo Liis Soodla
- „Õppima ja õpetama innustav kooliruum“, Katrin Koov, arhitekt, Eesti Kunstiakadeemia lektor, Arhitektuurikooli õpetaja
- „Tehisintellekti rakendused kõrghariduses: võimalused ja väljakutsed“, Elena Sügis, PhD, andmeteaduse õppetooli õppejõud, bioinformaatika teadur
13.00–13.30 paus
13.30–14.25 töötoad
- „Kuidas korraldada turvaliselt ja järelvalvega veebipõhiseid teste?“, Ly Sõõrd (õppedisainer) ja Triin Marandi (õppedisainer)
- „Õpiruumi piiritlemine“, Anu Sarv (õpetamisoskuste arendamise konsultant) ja Tiit Remm (semiootika teadur)
- „Digi- ja meedia-salapisted üliõpilaste teadmiste kangas“, Tanel Mällo (digipädevuste projektijuht) ja Maria Murumaa-Mengel (sotsiaalmeedia lektor)
- „Expanding the Frontiers of New Learning Spaces: Teaching and Learning in the post COVID-19 Environment“, Anna Beitane (projektijuht)
- „Ruum kui labor, õpik, polügoon, ...“, Katrin Koov (arhitekt, lektor)
- „Hariduspsühholoogia rakendamine õppejõudude toetamise süsteemis“, Grete Arro (teadur) ja Kati Aus (teadur)
14.30–15.15 e-posterite/vaatmike arutelu
15.20–16.00 lõpuümarlaud teemal „Õpiruumiga kohanemine või õpiruumi kohandamine – õppejõu loomingulisuse proovikivi“. Arutelu juhtis õppeprorektor Aune Valk.
„Õppejõult õppejõule“ konverentsid said alguse aastal 2015. Konverentside eesmärk on kolleegidelt õppimine, kogemuste jagamine ja didaktilised arutelud, aga ka õppejõudude inspireerimine, et püsiks huvi õppimise, õpetamise ja üliõpilaste vastu.
Konverentsi korraldas personaliarenduskeskus koostöös akadeemiliste üksustega.