Eesti Haridusteaduste Ajakirja vabanumbris rõhutatakse koostöö vajalikkust haridusmuutuste elluviimisel

1. mail ilmub Eesti Haridusteaduste Ajakirja uus vabanumber, milles avaldatud artiklid aitavad mõista õppimist, õpetajate ja õpilaste kogemusi ning koostöö vajalikkust muutunud haridusoludes.

Vabanumbrile iseloomulikult on ajakirja artiklid mitmekesised nii uurimisprobleemide püstituselt kui ka metodoloogia ja metoodika valikutes.

Avaartiklite keskmes on õppimine, täpsemalt mitteformaalõppe tähendus ja õppimine töökeskkonnas. Viimast käsitleb Helsingi Ülikooli hariduspsühholoogia professor Kirsti Lonka koos oma kolleegide Elina Ketoneni, Kitte Marttineni ja Markus Talvioga. Artiklis tutvustavad nad Engaging Learning Environment’i mudelit ja selle rakendamist töökohapõhisel õppimisel.

Teise teemaploki artiklites avatakse õpetajate kogemusi – seda, kuidas nad tajuvad kooli koostöist õpikultuuri ja muutusi kutseõppeasutuste õpilaskonnas.

Kolmanda teemaploki artiklid aitavad mõista õppijate toimetulekut õppimisega.

Raamatututvustuse rubriigis teeb professor Piret Viires ülevaate Martin Ehala raamatust „Identiteedimärgid. Ühtekuuluvuse anatoomia“.

2019. aasta on eesti keele aasta ning vabanumbri toimetajate, Tartu Ülikooli arengu- ja koolipsühholoogia lektor Anni Tamme ning Tallinna Ülikooli andragoogika professor Larissa Jõe sõnul väärtustatakse Eesti Haridusteaduste Ajakirjas eestikeelsete teadusartiklite avaldamist. „Kuna tähistame ühtlasi riigikeele sajandat aastapäeva, peame selle ajakirjanumbri ilmumist eriti tähenduslikuks,“ selgitasid nad.

Lisateave:
Anni Tamm, Tartu Ülikooli arengu- ja koolipsühholoogia lektor, 737 5917, anni.tamm@ut.ee
Larissa Jõgi, Tallinna Ülikooli andragoogika professor, 619 9741, larissa.jogi@tlu.ee