Konverentsi "Uuendatud haridus" korraldajad soovivad Eesti lastele õnnelikku tulevikku

Konverents annab ülevaate uuendustest hariduses, arendamaks valmisolekut kujundada tuleviku kooli. "Koolitöös tuleb üha enam tegeleda traditsiooniliste meetodite kõrval avastusõppega," kirjeldab euroraport "Kaasaegne teadusharidus: uuendatud pedagoogika Euroopa tuleviku heaks". Konverentsi korraldajad usuvad, et 21. sajandi lastest saavad tegusad ja õnnelikud inimesed, kui osutame enam tähelepanu nende loovuse igakülgsele arendamisele. Oluline on olla teadlik lapse arenemist kujundavast õpitegevusest ja ümbritseva keskkonna mõjust.

Konverentsi ajend on Euroopa Liidu riikide, sh Eesti tõdemus, et noorte huvi loodus- ja täppisteaduslike ainete vastu on kahanenud ning tänane õpe ei arenda lastes loovust piisaval määral, mis kindlustaks uuendusliku arengu Euroopas.

Peaettekanded on Euroopa Komisjoni ekspertgrupi raportis "Kaasaegne teadusharidus: uuendatud pedagoogika Euroopa tuleviku heaks" tunnustatud projektide POLLEN ja SINUS-Transfer koordinaatoritelt Yves Quéré (Prantsuse Teaduste Akadeemia) ja Dagmar Raab (Bayreuthi Ülikooli Loodusteadusliku Õppetöö Edendamise Keskus, Saksamaa). Järgnevad lapsi kaasava ja arendava uurimusliku õppe ehk avastusõppe praktikute ettekanded Eestist.

Konverentsi teisel päeval, 26. septembril viiakse Dagmar Raabi osalusel läbi avastusõppe töötuba "SINUS-Transferi programmi praktilised väljundid erinevates kooliastmetes ja -tüüpides".
Konverentsile on oodatud maakondade ja kohalike omavalitsuste juhid ning hariduskuraatorid, õpetajate koolitajad, teadushariduse viljelejad ja kõik teised huvilised. Konverentsil osalejad saavad kvalifikatsiooni arvestamiseks koolitustunnistuse. Osavõtt on tasuta.

Konverentsi töökeel on eesti keel, väliskülaliste ettekanded tõlgitakse eesti keelde.

Info ja registreerimine:
Madis Linnamägi, B.G. Forseliuse Selts (509 8647, madis@forselius.ee)
Toomas Tenno, projekt POLLEN Eestis, (509 8638, 737 5180, toomas.tenno@ut.ee)


KAVA

10.30 Avamine: riigikogu kultuurikomisjoni esimees Peeter Kreitzberg, Haridus- ja Teadusministeeriumi kõrghariduse ja teaduse asekantsler Andres Koppel, Olav Aarna Eesti Teaduste Akadeemiast, Mare Taagepera California Ülikoolist.
11.00 Kas loodusteaduste õpetamist ja õppimist peaks pelgama? – Yves Quéré, Prantsuse Teaduste Akadeemia
11.45 Avastusõpe matemaatikas ja loodusteadustes – teooriast praktikasse SINUS-Transferi programmis. – Dagmar Raab, Bayreuthi Ülikooli Loodusteadusliku Õppetöö Edendamise Keskus
12.30 Lapse arendamine on tähtis – Peep Leppik, Valgamaa Kutseõppekeskus
13.00 Kõiki lapsi arendav uurimuslik õpe ja projekt POLLEN – Toomas Tenno, Tartu Ülikool
13.30 Lõunapaus
14.30 Suunatud uurimusliku õppe rakendumine Pärnu linna lasteaedades – Kersti Nõupuu, Pärnu avastusõppe aineühendus
14.50 Õppetsükli "Võrdlemine ja mõõtmine" rakendamine lasteaias – Maiki Kruuda, Põlva lasteaiaõpetaja; Leili Randjärv, Viljandi lasteaiaõpetaja
15.10 Avastusõpe liitklassi tingimustes – Eha Jakobson, Unipiha Algkool
15.30 Avastusõppe seos üldõppega põhikoolis – Loona Pärl, Türi Majandusgümnaasium
15.45 Loodusteaduste mõtteviisi arendamine põhikoolis – Aivo Saar, Tallinna Tehnikagümnaasium
16.05 Õpilaste arvamused huvitavast koolitunnist – Kaja Lepik, Elva Gümnaasium
16.25 Heuristika waldorfkoolis – Meelis Sügis, Tartu Waldorfgümnaasium
16.45 Avastusõpe andekale lapsele – Inge Unt, Johannes Käisi Selts

Ande Etti
TÜ pressiesindaja
tel 737 5683; 516 1436
ande.etti@ut.ee
/yldinfo/press