Marili Rõõm kaitseb doktoritööd „Multiple approaches to learners’ success and factors affecting it in computer programming MOOCs“

19. septembril kell 11.00 kaitseb Marili Rõõm informaatika erialal doktoritööd „Multiple approaches to learners’ success and factors affecting it in computer programming MOOCs“ („Mitu lähenemisviisi õppijate edule ja seda mõjutavad tegurid programmeerimise MOOC-idel“).

Juhendajad: 
professor Piret Luik, Tartu Ülikool
kaasprofessor Marina Lepp, Tartu Ülikool

Oponendid:
professor Irene-Angelica Chounta, Duisburg-Esseni Ülikool (Saksamaa)
kaasprofessor Carlos Alario Hoyos, Madridi Carlos III Ülikool (Hispaania)

Kokkuvõte
Tehnoloogia areng nõuab inimestelt uusi teadmisi ja oskusi, millest üks on programmeerimine. Üheks võimaluseks uute oskuste, sh programmeerimise õppimise alustamiseks on vaba juurdepääsuga e-kursused (ingl massive open online course, MOOC). Probleem on aga see, et enamik MOOC-ide osalejatest ei ole edukad. Õppijate edu saab vaadata eri viisidel. Doktoritöös oli üheks edu näitajaks kursuse lõpetamine ja teiseks see, kas õppijad teevad kursusel sama palju või enam, kui nad on kavatsenud teha.

Doktoritöö eesmärk oli välja selgitada, millised tegurid ja kuidas mõjutavad õppijate edu programmeerimise MOOC-ides. Kavatsustest lähtuv edu ja edu mõjutavad tegurid on teaduskirjanduses vähe uuritud valdkond. Selles lõputöös valiti edu mõjutavateks teguriteks ootuste-väärtuste motivatsiooniteooria põhjal õppijate taustategurid, motivatsioon, kaasatus, oma aja ja MOOC-i tegevuseks kuluva aja kasutamine ning sooritus. Selgus, et väljalangejate arv oli suurim MOOC-ide alguses ja kursuse lõpus enne projekti. Kursuse lõpetamist mõjutasid ajakasutus ja sooritus. Kavatsustest lähtuvat edu mõjutasid õppija haridustase, eelnev kogemus kursuse teema ning veebipõhise õppega, kursuselt saadava tunnistuse kasulikkus (motivatsioon) ning õppematerjalides olevate lisamaterjalide kasutamine (kaasatus).

Doktoritöö ja varasema kirjanduse tulemuste põhjal koostati mudel, mis sisaldas kahte õppijate edule lähenemise viisi ning neid mõjutavaid tegureid. Uurimus laiendab õppijate edu käsitlust teaduskirjanduses, eriti õppijate kavatsustel põhineva edu puhul. Tulemused on kasulikud MOOC-ide korraldajatele, et mõista paremini kursusel osalejate käitumist ja nende toetamise vajadust nende edu taustal ning muuta MOOC-e kulutõhusamaks.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!