Sandbox on arvutiteaduse instituudi digitootejuhtimise õppeprogramm Tartu Ülikooli magistrantidele. Õppeprogrammi kuulub üheksa õppeainet, millest kahes pakume üliõpilastele ainulaadset võimalust lahendada ettevõtete elulisi probleeme. Tudengid saavad omandada uusi teadmisi praktilise kogemuse kaudu: hinnata probleemipüstitust, mõelda välja uudseid lahendusi, prototüüpida ja testida ning luua seekaudu ettevõttele reaalset väärtust. Semestri lõpus antakse partnerile üle kasutajatega koos testitud ja parandatud prototüüp ning kogu töö käigus dokumenteeritud info, mille põhjal saab ettevõte planeerida edasisi strateegilisi samme.
Sandboxi programm sai alguse 2018. aastal koostöös tootejuhtidega Eesti IT-ettevõtetest, kes pidasid sellise õppemooduli loomist väga vajalikuks, aitasid välja töötada selle sisu ning löövad praeguseni programmis külalislektorite ja partneritena kaasa.
Sandboxi programm aitab
Ettevõtlusprojekti kursusel moodustame mitme eriala magistritudengitest meeskonnad, kes hakkavad lahendama partnerettevõtte sõnastatud lähteülesannet seoses mõne pakilise või strateegilise ülesandega. Probleemi hindamine ja võimaliku lahenduse prototüüpimine aitab üliõpilastel õpitud teadmisi elulises projektis rakendada. Partnerettevõte osaleb aktiivselt projekti aruteludes ja selle käigus tekivad uuenduslikud ideed probleemi lahendamiseks. Lahendus prototüübitakse ja seda testitakse päris kasutajatega.
Digitootejuhtimise ettevõtlusprojekti kursus koosneb üheksast sessioonist, mis toimuvad üle nädala ühe semestri vältel.
Kohtumiste käigus annavad kursuse juhendajad tudengitiimidele projekti edenemise kohta tagasisidet ning jagavad suuniseid järgmisteks etappideks.
Milline on partnerettevõtte roll kursusel?
Sandboxi programmis osalemiseks tuleb partnerettevõttel maksta programmitasu 3000 eurot +KM semestris. Partnerite toetus võimaldab Sandboxi meeskonnal digitootejuhtimise programmi edasi arendada ja kasvatada ning pakkuda sellel erialal järjest paremat haridust üha suuremale arvule üliõpilastele. Ühtlasi aitab see luua tugeva praeguste ja tulevaste tootejuhtide kogukonna, et üksteise kogemusest edaspidigi juurde õppida.
Mida partnerettevõte kursusel kaasalöömisest võidab?
Kutsume ettevõtteid üles esitama kursusele „Digitootejuhtimise ettevõtlusprojekt“ oma lähteülesandeid, mida üliõpilased lahendama asuvad. Ülesandeid võtame vastu kaks korda aastas: kevad- ja sügissemestri alguses.
Kui soovid saada Sandboxi programmi partnerettevõtteks, kirjuta e-posti aadressile sandbox@ut.ee.
Ootame alati ka külalislektoreid, kes sooviksid jagada oma kogemusi digitootejuhtimise ja disainimõtlemisega seotud teemadel. Kui soovid liituda Sandboxi programmiga külalislektori või mentorina, kirjuta e-posti aadressile sandbox@ut.ee.
Sandboxi programmis seni osalenud partnerettevõtted:
Sandboxi õppemooduli eesmärk on arendada disainmõtlemise ja digitootejuhtimise oskusi. Programmi kuulub üheksa õppeainet, mille hulgas on kolm projektikursust. Need põhinevad probleemõppel, mille käigus saavad üliõpilased teadmisi ja oskusi ettevõtete aktuaalseid probleeme tuvastades ja lahendades.
Praktilised/probleemipõhised ained
Loengud ja seminarid
Alates 2018. aastast on Sandbox ülemaailmse ülikoolide ja teadusasutuste innovatsioonikeskuste võrgustiku Design Factory Global Network (DFGN) liige. Võrgustiku eesmärk on luua õhinapõhisuse ja tõhusa probleemilahendamise kaudu muutusi õppe- ja teadusmaailmas ning partnerettevõtetes. Kõik DFGN liikmed keskenduvad oma tegemistes nii kohalikule kogukonnale kui ka rahvusvahelisele koostööle, mis aitab üliõpilastel osa võtta ka globaalsetest disaini- ja tootearendusprojektidest. DFGN esindab kogukonnana ennekõike ühist arusaama sellest, kuidas sütitada ja toetada uuendusmeelsust.
Jälgi Sandboxi tegemisi Facebookis, Instagramis ja LinkedInis.