Digitoote juhtimise programm

Digitoote juhtimise programm on suunatud neile Tartu Ülikooli magistrantidele, keda huvitab disainmõtlemine ja see, kuidas saavad teoks edukad digitooted. Õppeprogrammi kuulub üheksa õppeainet, millest kahes pakume üliõpilastele ainulaadset võimalust lahendada ettevõtete elulisi probleeme. Tudengid saavad omandada uusi teadmisi praktilise kogemuse kaudu: hinnata probleemipüstitust, mõelda välja uudseid lahendusi, prototüüpida ja testida. Üliõpilane saab kogemuse ettevõttega suhtlemisel ning meeskonnatöös. Semestri lõpus antakse partnerile üle kasutajatega testitud ja parandatud prototüüp ning kogu töö käigus dokumenteeritud info, mille põhjal saab ettevõte planeerida edasisi samme.

Digitoote juhtimise programm ettevõttele

Digitoote juhtimise kursuse projekt

Kursuse projektis moodustatakse erinevare eriala magistritudengitest meeskonnad, kes hakkavad lahendama partnerettevõtte sõnastatud lähteülesannet seoses mõne pakilise või strateegilise ülesandega. Probleemi hindamine ja võimaliku lahenduse prototüübi loomine aitab üliõpilastel õpitud teadmisi elulises projektis rakendada. Partnerettevõte osaleb aktiivselt projekti aruteludes ja selle käigus tekivad uued ideed probleemi lahendamiseks.

Kursuse projekti koosneb üheksast sessioonist, mis toimuvad üle nädala ühe semestri vältel. Kohtumiste käigus annavad kursuse juhendajad tudengitiimidele projekti edenemise kohta tagasisidet ning jagavad suuniseid järgmisteks etappideks.

Milline on partnerettevõtte roll projektis?

  • Ettevõte sõnastab ja esitleb probleemi.
  • Ettevõtte esindaja osaleb neljal sessioonil, mille käigus tutvustab lähteülesannet, annab tagasisidet toote visioonile, prototüübile ja lõpuesitlustele.
  • Ettevõtte esindaja on projektimeeskonnale kursuse jooksul kättesaadav, annab vajaduse korral lisainfot ja jooksvat tagasisidet.

Programmis osalemine maksab partnerile 3000 eurot +KM semestris. Partnerite toetus võimaldab digitoote juhtimise programmi edasi arendada ja kasvatada ning pakkuda sellel erialal järjest paremat haridust üha suuremale arvule üliõpilastele. Ühtlasi aitab see luua tugeva praeguste ja tulevaste tootejuhtide kogukonna, et üksteise kogemusest edaspidigi juurde õppida.

Mida partnerettevõte kursusel kaasalöömisest võidab?

  • Suureneb ettevõtte nähtavus üliõpilaste ja Tartu Ülikooli töötajate seas.
  • Saab hinnata hüpoteese ja testida erinevaid võimalikke lahendusi.
  • Projektide juhendamisse kaasatud töötajad saavad uusi teadmisi innovatsiooni juhtimisest.
  • Ettevõte saab aidata kaasa tulevaste digitootejuhtide arengule.

Kutsume ettevõtteid oma esitama oma lähteülesandeid nii digitoote juhtimise kui ka teiste kursuste projektidele.

Programmis seni osalenud partnerettevõtted:

Image
Sandbox partnerid

Digitoote juhtimise programm üliõpilastele

Digitoote juhtimise õppemooduli eesmärk on arendada disainmõtlemise ja digitootejuhtimise oskusi. Programmi kuulub üheksa õppeainet, mille hulgas on kolm projektikursust. Need põhinevad probleemõppel, mille käigus saavad üliõpilased teadmisi ja oskusi ettevõtete aktuaalseid probleeme tuvastades ja lahendades.

Projektis osalev üliõpilane saab:

  • arendada digitoodete juhtimise oskusi magistritasemel,
  • tutvuda tootejuhi rolli ja igapäevatööga,
  • teha erialade vahelist koostööd,
  • luua kontakte oma ala spetsialistidega,
  • hinnata ettevõtte probleeme ja testida prototüüpe,
  • levitada kasutajakeskse disaini mõtteviisi.

Design Factory Global Network

Alates 2018. aastast on Sandbox ülemaailmse ülikoolide ja teadusasutuste innovatsioonikeskuste võrgustiku Design Factory Global Network (DFGN) liige. Võrgustiku eesmärk on luua õhinapõhisuse ja tõhusa probleemilahendamise kaudu muutusi õppe- ja teadusmaailmas ning partnerettevõtetes. Kõik DFGN liikmed keskenduvad oma tegemistes nii kohalikule kogukonnale kui ka rahvusvahelisele koostööle, mis aitab üliõpilastel osa võtta ka globaalsetest disaini- ja tootearendusprojektidest. DFGN esindab kogukonnana ennekõike ühist arusaama sellest, kuidas sütitada ja toetada uuendusmeelsust.

Digitoote juhtimise programm sai alguse 2018. aastal koostöös tootejuhtidega Eesti IT-ettevõtetest, kes pidasid sellise õppemooduli loomist väga vajalikuks, aitasid välja töötada selle sisu ning löövad praeguseni programmis külalislektorite ja partneritena kaasa.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!