Digitoote juhtimise programm on suunatud neile Tartu Ülikooli magistrantidele, keda huvitab disainmõtlemine ja see, kuidas saavad teoks edukad digitooted. Õppeprogrammi kuulub üheksa õppeainet, millest kahes pakume üliõpilastele ainulaadset võimalust lahendada ettevõtete elulisi probleeme. Tudengid saavad omandada uusi teadmisi praktilise kogemuse kaudu: hinnata probleemipüstitust, mõelda välja uudseid lahendusi, prototüüpida ja testida. Üliõpilane saab kogemuse ettevõttega suhtlemisel ning meeskonnatöös. Semestri lõpus antakse partnerile üle kasutajatega testitud ja parandatud prototüüp ning kogu töö käigus dokumenteeritud info, mille põhjal saab ettevõte planeerida edasisi samme.
Kursuse projektis moodustatakse erinevare eriala magistritudengitest meeskonnad, kes hakkavad lahendama partnerettevõtte sõnastatud lähteülesannet seoses mõne pakilise või strateegilise ülesandega. Probleemi hindamine ja võimaliku lahenduse prototüübi loomine aitab üliõpilastel õpitud teadmisi elulises projektis rakendada. Partnerettevõte osaleb aktiivselt projekti aruteludes ja selle käigus tekivad uued ideed probleemi lahendamiseks.
Kursuse projekti koosneb üheksast sessioonist, mis toimuvad üle nädala ühe semestri vältel. Kohtumiste käigus annavad kursuse juhendajad tudengitiimidele projekti edenemise kohta tagasisidet ning jagavad suuniseid järgmisteks etappideks.
Milline on partnerettevõtte roll projektis?
Programmis osalemine maksab partnerile 3000 eurot +KM semestris. Partnerite toetus võimaldab digitoote juhtimise programmi edasi arendada ja kasvatada ning pakkuda sellel erialal järjest paremat haridust üha suuremale arvule üliõpilastele. Ühtlasi aitab see luua tugeva praeguste ja tulevaste tootejuhtide kogukonna, et üksteise kogemusest edaspidigi juurde õppida.
Mida partnerettevõte kursusel kaasalöömisest võidab?
Programmis seni osalenud partnerettevõtted:
Digitoote juhtimise õppemooduli eesmärk on arendada disainmõtlemise ja digitootejuhtimise oskusi. Programmi kuulub üheksa õppeainet, mille hulgas on kolm projektikursust. Need põhinevad probleemõppel, mille käigus saavad üliõpilased teadmisi ja oskusi ettevõtete aktuaalseid probleeme tuvastades ja lahendades.
Projektis osalev üliõpilane saab:
Alates 2018. aastast on Sandbox ülemaailmse ülikoolide ja teadusasutuste innovatsioonikeskuste võrgustiku Design Factory Global Network (DFGN) liige. Võrgustiku eesmärk on luua õhinapõhisuse ja tõhusa probleemilahendamise kaudu muutusi õppe- ja teadusmaailmas ning partnerettevõtetes. Kõik DFGN liikmed keskenduvad oma tegemistes nii kohalikule kogukonnale kui ka rahvusvahelisele koostööle, mis aitab üliõpilastel osa võtta ka globaalsetest disaini- ja tootearendusprojektidest. DFGN esindab kogukonnana ennekõike ühist arusaama sellest, kuidas sütitada ja toetada uuendusmeelsust.
Digitoote juhtimise programm sai alguse 2018. aastal koostöös tootejuhtidega Eesti IT-ettevõtetest, kes pidasid sellise õppemooduli loomist väga vajalikuks, aitasid välja töötada selle sisu ning löövad praeguseni programmis külalislektorite ja partneritena kaasa.