Autor:
Andero Kalju

Kandideeri vabanenud õppekohtadele doktoriõppes

Informaatika (80333) doktoriõppekava 2. aastal on vabanenud kaks õppekohta. Neid täidetakse paremusjärjestuse alusel. Vabadelele õppekohtadele kandideerimisel kehtivad alljärgnevad tingimused: 

  • Kandideerijal peab olema magistrikraad või sellele vastav kvalifikatsioon infotehnoloogia või arvutiteaduse alal.
  • Varasemad õpingud peavad sobima informaatika doktoriõppekavva. Kandideerimisel arvestatakse varasemaid õpinguid ja töökogemust. 
  • Vabale kohale kandideerija peab tõendama õppekava inglise keele oskust vähemalt B2-tasemel.
  • Vabale õppekohale saab isik taotleda juhul, kui ta on ära täitnud vähemalt 75% õppekava 1. aasta nominaalmahust, ehk 45 EAP-d. 

Tähtajad ja dokumendid

Avaldus tuleb esitada hiljemalt 1.augustiks meiliaadressile ati.phd@ut.ee. Nõutavad dokumendid on leitavad siit.

Doktoriprojekti teema: Ohutuskriitiliste automatiseeritud juhtimissüsteemide kontrollimine ja valideerimine.

Juhendajad: prof Dietmar Pfahl, Hina Anwar

Kuigi automatiseeritud juhtimissüsteemide (ADS - ing. Automated Driving Systems) testimise ajalugu on suhteliselt pikk, hõlmamaks enam kui 20-aastast uurimistööd, on suur osa sellest uurimustööst piirdunud poolautomaatsete või osaliselt automatiseeritud süsteemidega, kus vastutus ADS-i ohutu käitumise eest on delegeeritud vajadusel ohutusjuhile. Täielikult autonoomses ADS-is pole aga ohutusjuhti, kellele saaks juhtimise delegeerida, ja seega peavad kõik otsused langetama sisseehitatud masinõppe (ML - ing. Machine-Learing) komponendid. Kahjuks on ML-põhise tarkvarakomponendi kvaliteedi "piisavalt heaks" tunnistamiseks tavaliselt kasutatavad meetmed statistilist laadi ja sõltuvad suuresti treening- ja valideerimisandmete valikust. Raske on ennustada, kas need andmekogumid on piisavalt põhjalikud, et varem "nägematuid" olukordi õigesti käsitletaks – vähemalt samal tasemel, kui seda teeks pädev inimjuht. Võimalik lahendus ML -põhiste süsteemide valideerimise probleemile on eraldi ja sõltumatult määratleda, mida tähendab "ohutu" toimimine. Hiljuti määratletud RSS (ing. Responsibility-Sensitive Safety) mudel võib olla sellise lahenduse väljatöötamise võtmeks. RSS-mudel määratleb põhireeglite kogumi, millest saab tuletada ADS-i sõltumatult jälgitavate käitumisnõuete komplektid. Doktoriõppe projekti põhieesmärk on välja töötada ja hinnata meetodit, mis teisendab RSS-i mudeli testide komplektideks, mida arendusorganisatsioonid ja sertifitseerimisasutused saaksid rakendada ADS-i väljatöötamise erinevates etappides, nt simulatsioonide ja rajatestide aja tagamaks, et ADS ei käitu pärast kasutuselevõttu ohtlikult.

 

Doktoriprojekti teema: Andmekeskse tehisintellekti ja multisensoorse ühinemise  uuring mikromobiilsuse teenuste lokaliseerimise täpsustamiseks. 

Juhendaja: Amnir Hadachi

Mikromobiilsus on kiiresti arenev turg, kuna seda peetakse lahenduseks viimase miili transpordiprobleemi lahendamiseks. Ülemaailmsed suuremad linnad näevad seda lahendust aga olemasoleva liikluse ja infrastruktuuri, eriti kõnniteede, häirivana, tekitades selle omaduste ja dokkide puudumise tõttu  lisaummikuid. Nende probleemide lahendamiseks ja lahenduse pakkumiseks linnapiirkondade mikromobiilsuse paremaks haldamiseks on vaja need kerged kaherattalised sõidukid usaldusväärselt lokaliseerida. Seega käesolevas Ph.D. Lõputöö käigus püüame uurida linnapiirkondade parema kaardistamise, multisensorite liitmise ja andmekeskse tehisintellekti potentsiaali, et suurendada linnapiirkondades mikromobiilsõidukite positsioneerimise ja lokaliseerimise täpsust ja usaldusväärsust.


 

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Tudengid arvutiklassis

Algamas on programmeerimise sisseastumiseksami ettevalmistuskursus

Panel discussion

PhD infoõhtu 2024

Tartu_Ülikooli_virtuaaltuuri_kaart_Allikas_Tartu Ülikool.png.png

Vaata oma tulevasi õpperuume, ühiselamut või ratta parkimise võimalusi uuendatud virtuaaltuurist