Autor:
Lotte Parksepp

Tudengid lahendasid digitoote juhtimise projektiga ettevõtte probleemi

Ettevõtte SK ID Solutionsi loodud SmartID rakendust teab küll vast pea iga eestlane. Kuidas võiks aga ettevõte välismaale laieneda? Just selle probleemipüstitusega tuli SK ID Solutions TÜ arvutiteaduse instituudi digitoote juhtimise programmi Sandboxi projekti kursusele. 

Pärast esmast probleemi tutvustust, hakkas meie interdistsiplinaarne tudengite meeskond tööle. Tudengite tööprotsess algas probleemi hindamisega, järgnes ajurünnak, intervjuud võimalike kasutajatega ja digitoote prototüübi loomine. Vahepeal toimusid muidugi veel nõupidamised ettevõtte esindajaga, vajalikud suunamuutused ja testid. Tudengite tööd juhendasid ja vaatlesid ajatundjatest lektorid. 

Ettevõtte esindaja Erko Umal jagas kiidusõnu: „Meie kogemus oli väga positiivne kohe algusest peale. Oli aru saada, et lektorid ja tudengid olid südamega asja juures.“ Projektis osalemine andis SK ID Solutionsi sõnul neile lisaks valminud prototüübile ka palju uusi mõtteid. „Ettevõtted lahendavad tavaliselt oma valdkonna probleeme nii nagu nemad paremaks peavad, kuid selles projektis lahendatakse probleemi nii nagu tudengid seda tajuvad. Tänu sellele võivad lahendused olla palju loovamad,” selgitas Umal. 

Lisaks tudengite testitud prototüübile saab projektis osalenud ettevõte lähemalt enda valdkonda ja tegevust ülikoolile tutvustada. Umal lisas veel: “Meie ettevõtte tegevusvaldkond on sedavõrd keerukas ja võib alguses hirmutavana tunduda. Seda enam oli väga meeldiv näha, kui palju teadlikumaks projektis osalenud inimesed said.”

Ootame asutusi ja ettevõtteid oma väljakutseid esitama tarkvaraprojekti kursusele 6. septembrini, digitoote juhtimise projekti 6. septembrini ja andmeteaduse- ja masinõppe ainete projektidesse 6. septembrini. Leia rohkem infot projektide kohta

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Tehnoloogiainstituudi teadlased

Õiglase Ülemineku Foorumil räägitakse tööstuse tulevikust ja paindlikust tööjõuturust

Töögrupp laua taga

Informaatika õpetamise konverents 2025