Naised teaduses: informaatika kaasprofessor Marina Lepp

Marina Lepp
Autor:
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituut

10-16. veebruaril 2025 toimub Tartu Ülikoolis päeva „Naised teaduses“ tähistamiseks teemanädal. Sel nädalal soovime ka meie oma teadlaste tegemisi ja saavutusi esile tõsta ning palusime teadlastel vastata kolmele küsimusele. Sõna saab Marina Lepp, informaatika kaasprofessor.

Palun kirjelda lühidalt oma uurimisvaldkonda

Informaatika didaktika ehk informaatika õpetamise valdkond uurib ja arendab informaatika õpetamist erinevatele sihtrühmadele – alates algajatest kuni edasijõudnuteni. Didaktika tegeleb sellega, mida ja kuidas õpetada. See sisaldab tõhusaid õpetamismeetodeid ja tehnoloogiaid, mis aitavad õppijal asjast aru saada ning arendavad tema oskusi. Informaatika didaktika on interdistsiplinaarne valdkond, mis ühendab informaatikat, pedagoogikat, psühholoogiat ja haridustehnoloogiat.

Mis sulle teadlasetöös eriti meeldib?

Teadlasetöös meeldib mulle vabadus valida, mida teha ja uurida, ning võimalus süveneda mind huvitavatesse probleemidesse. Informaatika didaktika valdkonna teadlasena meeldib mulle võimalus olla „õppejõud-kui-uurija“ rollis ja ühendada nii teadustöö õpetamisega. Samuti olen rahul, et saan aidata kaasa hariduse valdkonna arendamisele, kuna teadustöö tulemused aitavad parandada informaatika õpetamist koolides, ülikoolides ja elukestvas õppes.

Miks sa soovitaksid noortel asuda IT-d õppima ja kaaluda teadlase karjääri?

IT ja teadlase karjäär pakuvad alati põnevaid väljakutseid. IT on kiiresti arenev valdkond, kus saab pidevalt uusi oskusi omandada ning uusi tehnoloogiaid kasutada ja luua. Samas tuleb meeles pidada, et IT ei ole kaugeltki mitte ainult koodikirjutamine. IT puudutab pea kõiki eluvaldkondi ning pakub palju võimalusi ka loovusele. Teadlase karjääri soovitan kaaluda, sest teadlasena saab uurida huvipakkuvaid teemasid ning avaldada sellega mõju ühiskonnale ja muuta maailma paremaks.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!